Vineri, 01 Noiembrie 2019 16:21

Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu a marcat Ziua Salamului de Sibiu printr-o conferință la sediul MADR

În data de 1 noiembrie 2019 MADR a găzduit conferința organizată de Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu cu ocazia Zilei Salamului de Sibiu. În cadrul manifestării a fost realizată o succintă prezentare a evoluțiilor și tendințelor pieței produselor crud uscate, a noilor obiceiuri de consum, precum și a conceptului campaniei media din cadrul proiectului de promovare ”Enjoy, it’s from Europe”. 

La eveniment au participat secretarul de stat Alexandru Țachianu,secretarul general adjunct Lucian Dumitru, directorul direcției Generale Politici în Industrie Alimentară, Amelia Rus, experți din cadrul acestei direcții, reprezentanți mass-media.

Scopul acestei manifestări a fost acela de a oferi publicului noutăți despre piața produselor crud uscate și despre cele mai noi inițiative de promovare, celebrând ziua acestui produs, cu îndelungată tradiție și istorie.    

Secretarul de stat Țachianu și-a exprimat bucuria de a fi alături de organizatori în acest proiect pentru promovarea primului produs din carne recunoscut la nivel european, precum și aprecierea față de aceștia pentru alegerea sediului MADR ca gazdă a evenimentului, fiind cunoscut faptul că Ministerul, prin politicile sale sprijină și promovează producătorii auotohtoni și dezvoltarea sectorului agroalimentar românesc.  

În încheierea manifestării invitații au putut degusta salamul de Sibiu produs de companiile din cadrul asociației. 

Reamintim că Salamul de Sibiu a devenit protejat și recunoscut la nivel european în 2016, fiind înregistrat ca produs cu Indicație Geografică Protejată IGP. Certificarea Indicație Geografică Protejată reprezintă pentru consumatori un reper și totodată o garanție a calității și originii produsului. 

România a dorit înregistrarea Salamului de Sibiu ca Indicaţie Geografică Protejată pentru a-l face cunoscut şi a-i spori competitivitatea la nivel european şi mondial cât și pentru recunoașterea specificității produsului și a legăturii sale cu aria geografică.